Ett bra tips som både effektiviserar och möjliggör det flexibla arbetet är att i inställningar i Outlook lägga till ”onlinemöte till alla möten.”

Detta innebär att varje gång du skall boka in ett möte i din kalender så finns Teams mötet redan inlagt och kopplat till mötet du bokar. Detta medför att mötet ej behöver uppdateras om exempelvis en deltagare ej kan befinna sig på plats vid ett redan bokat fysiskt möte.

Så här ställer du in det i din Windows Outlook:

Väl inne i Outlook så väljer du: Arkiv --> Alternativ --> Kalender --> Bocka i ”Onlinemöte till alla möten” under Kalenderalternativ. (Har du några frågor är det bara att kontakta oss).

Detta är en generell inställning vilket innebär att det även ställs in i Outlook appen i din SmartPhone/Tablet och Outlook webmejl.

När det sedan är dags för att boka ett möte så kommer Teams att dyka upp likt nedan när du väljer ”Bjud in deltagare” i en kalenderbokning automatiskt.

Teams meeting